Tuesday, January 19, 2010

Sardin

I love makan nasik berlaukkan sardin. Though mmg bunyik mcm lauk di masa 'sesak', tapi kalau tak sesak pun mmg i suka makan. I always make sure i have a can or two of sardines in my kitchen. dari dulu lagi macam tu, hehe.

Today, nak masak lauk sardin je la. Yesterday, before leaving to work, the daddy asked;

Him: 'What's for lunch today?'

Me: 'Sardin tumis, i guess'

Him: 'Then, order for delivery'

So, jadinya, semalam makan Popeye's :)


Ni lah sardin yang we all selalu makan kat sini. Product of the Phillipines.
*pic googgled

8 comments:

YourFriend said...

Aduhhh sayengggggg tekenyit aku meda post d tu ahhh..this morning aku laun dani laban ujan,kemari ka prepare bekal bai ke ofis nda sempat,laban chit chat enggau Mona nda sedar,mata ngantuk lalu tinduk..udahnya aku main hentam bai aja setin sardin enggau bread ke ofis..nadai dipanduk,just panas dalam KETUHAR lol..yummy!!!..agi bau sardin asai ya..bisi nyium bau ke?hihiiii

CarolRG said...

APUUUU...sigi selalu ber'telepati' tua tu. ari suba. hehehe...au, bau sardin. nurun kedai ku tadi meli tomato gulai nggau sardin nya. laban ditu nadai limau kasturi. hehe...

Hida Naza said...

benar ya carol..sardin sik pande lejuk makan..aku pun mesti ada stok untuk masa boring dah rasa makan ayam, daging.

CarolRG said...

Nak Nor...aku tgh nahan rasa tok. belom mok start masak. kelak2 kit, mun aku masak awal kelak. ada aku makan dolok, haha...

Wedy said...

adohh...sadin memanglah sedap.. aku salu makan di kala cam siktauk maok masak apa lagik.. haahhaa... sadin+nasi putih+telor cheese... fuhh memang menjilat jari!

CarolRG said...

Wedy, nya la. nyaman hor. mek orang marek, sardin kak ya makan dgn sayur kobis campur telur, hehe. terpaksa ku control makan..hehe.

kak tok aku post menu aritok pulak. tgh meroyan masak, haha.

Anonymous said...

Sardin. favourite dish of all time...I agree with you..

CarolRG said...

Anon, rite? have it with hot rice...yummy!

THE PARENTS

Daisypath Anniversary tickers

Milan

Lilypie Third Birthday tickers

Sophie

Code snippet: HTML, Used for some forums. Lilypie Second Birthday tickers